موزش مخفی کردن نام وای فای


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات كامپيوتري جوان و آدرس javan88.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 419
بازدید کل : 99990
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

مخفی کردن نام وای فای SSID یکی از راه کار های اولیه خوبه که می تونه تا حدی از امنیت شبکه وای فای تون رو افزایش بده . البته با مخفی کردن نام وای فای تون نمی تونید به طور قطعی از ورود افراد غریبه به شبکه وای فای تون جلوگیری کنید اما به هر حال خیلی بهتر از اینه که در دسترس همه باشه .

 

نام شبکه وای فای یا SSID چیه ؟

SSID مخفف عبارت Service Set Identifier هست به معنی شناسه سرویس دستگاه یا به زبون خودمون همون نام شبکه وای فای تونه . وقتی تنظیمات مودم رو انجام میدین یه قسمتی هست که باید تنظیمات شبکه وای فای تون رو هم تنظیم کنید تا بتونید با موبایل ، تبلت و لپ تاپ به مودم تون وصل بشید . SSID در واقع یک نام برای شناسایی مودم تونه تا دستگاه تون بتونه از طریق این نام بهش وصل بشه . بحث SSID یکم پیچیده اس و من فک میکنم در همین حد بدونید کار تون راه میوفته بعدا در پست جداگانه تخصصی تر توضیح میدم .

مخفی کردن نام وای فای به چه دردی می خوره ؟!

ببینید مخفی کردن نام وای فای هیچ دردی ازتون دوا نمیکنه ! هکر ها خیلی وززه تر از این حرفان که با همچین تکنیک ساده ای مهار بشن چون با نرم افزار های Sniffer میشه به راحتی نام شبکه وای فای مخفی شده رو پیدا کرد . اما چیزی که مسلمه با مخفی کردن نام وای فای حداقل یه قدم دزد های وای فای رو عقب میندازین .  از طرفی هم اگر کسی قبلا به وای فای تون وصل شده باشه و اگر الان شما نام وای فای رو مخفی کنید و رمز رو هم عوض کنید ، طرف فک میکنه وای فای تون دیگه روشن نیست و اگر به صورت دستی هم بخواد SSID و رمز رو وارد کنه بازم میخوره به در و دیوار چون شما رمز رو هم عوض کردین !

روش مخفی کردن نام وای فای در انواع مودم ها

مخفی کردن نام وای فای برای افرادی که با تنظیمات مودم آشنایی دارن کار آسونیه ا

■ برای ورود به صفحه تنظیمات مودم تون مرورگر تون رو باز کنید ( ترجیحا فایرفاکس ) و بعد برید به آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و بعد نام کاربری و رمز عبور مودم تون رو وارد کنید . معمولا نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم ها admin هست ( هم نام و هم رمز ) .

■ حالا برید به قسمت تنظیمات وای فای یا WiFi settings یا  Wireless settings  .

■ در خیلی از مودم ها مثه مودم های دی لینک می تونید گزینه Hide access point یا Hide SSID و یا Broadcast SSID رو در همین صفحه تنظیمات وای فای ببینید و اگر نبود در قسمت Security زیر مجموعه WiFi settings می تونید پیداش کنید . برای یادآوری عرض می کنم واژه  Hide با Broadcast یکم فرق دارن !

 

 

■ همونطور که می دونید Hide  یعنی مخفی کردن پس اگر نوشته بود Hide SSID یا Hide access point یعنی اینکه اگر این گزینه رو تیک بزنید دیگه SSID یا همون نام وای فای تون نمایش داده نمیشه .

■ اما Broadcast معنیش بر عکسه ! Broadcast یعنی « انتشار » و جمله broadcast SSID یعنی نمایش SSID . پس حواس تون باشه چیکار می کنید .

اتصال به شبکه وای فای با SSID مخفی شده

دوستان من در این قسمت فقط می خوام یه نکته ساده رو بگم وقصد ندارم روش هک وای فای مخفی شده رو آموزش بدم . برای اتصال به شبکه های مخفی شده باید نام وای فای یا SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . اگر با ویندوز کار می کنید از قسمت اتصال وای فای Other networks یا Hidden networks رو انتخاب کنید و بعد SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده میکنید در قسمت تنظیمات وای فای به انتهای صفحه تنظیمات برید و روی گزینه Add a network کلیک کنید و از اونجا تنظیمات رو به صورت دستی انجام بدین 




:: موضوعات مرتبط: اينترنت , آموزش , ,
:: برچسب‌ها: مخفي , كردن , نام , SSID , واي فاي ,
:: بازدید از این مطلب : 1029
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : طالب علي پور
ت : یک شنبه 29 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست